تبلیغات
آپلود عکس
تانک چلنجر2

چلنجر ۲ یک سرمایه گذاری خصوصی و بدون حمایت دولت دراوائل دهه ۱۹۸۰  توسط شرکت سازنده بود و بر اساس چلنجر ۱ توسعه یافت تا اینکه سرانجام در سال ۱۹۸۶ با درخواست ارتش انگلستان برای یک تانک نسل جدید برای جایگزینی  چلنجر ۱ رسما  چلنجر ۲ نامید   شد و وارد مراحل توسعه پیشرفته شد.بین سال ۱۹۸۹ تا ۱۹۹۱ اولویت های  و ویژگی های طرح جدید  ارزیابی شد و مشخص شد و بعد از یک رقابت بین ابرامز ان1ای1و لئوپارد2 ای5در نهایت وزرات دفاع انگلستان در سال ۱۹۹۳ خواهان دریافت چلنجر ۲ شد و  سفارش مورد نظر داده شد و بین  سال ۱۹۹۸  تا ۲۰۰۲ تحویل ارتش انگلستان شد.

بقیه به همراه عکس های بیشتر در ادامه مطلب....



:: موضوعات مرتبط: تانک ها , ,
:: برچسب‌ها: مشخصات تانک چلنجر2 ,
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
:: ادامه مطلب
نویسنده : admin
تاریخ : دو شنبه 28 مرداد 1394
تانک روسی جدید T-95 یا اسم عقاب سیاه

تانک روسی جدید T-95 با اسم عقاب سیاه دارای شاسی کشیده و کوتاه و برجک کم ارتفاعی می باشد که از مقاومت بالایی در قبال راکتها و گلوله های ضد تانک برخوردار میباشد این تانک  به زره واکنشی یا انفعالی و زره الکترو مغناطیسی نوینی مجهز است و بر خلاف مدلهای پیشین برجک آن فاقد اپراتور تیر انداز می باشد.

تانک t 95

وزن این تانک بین 50-30 تن است این ماشین جنگی جدید به تجهیزات سیستم الکترونی جستجوگر و نشانه گیری پیشرفته نو و جدید رادیو الکترونی مجهز است در این تانک از سیستم رادار برای شناسایی و تعیین هدف استفاده گردیده است زره پیشانی تانک از جنس آلیاژهای مخصوص و مواد کامپوزیتی سری ساخته شده است و توپ بدون خان ۱25میلیمتری تانک T-95 مجهز به سیستم جاگذاری گلوله به صورت اتوماتیک و نشانه روی با تجهیزات الکترونی پیشرفته ای است که تمامی اطلاعات در مورد هدف مورد نظر به وسیله ای سیستم اپتیکی و گرمایی و مادون قرمز مجهز و سیستم تعیین فاصله لیزری و رادار جستجوگر مشخص و توسط کامپیوتر موجود در تانک محاسبه میگردد که وی را قادر می سازد تا با هر تانک پیشرفته غربی به جنگ و نبرد به پردازد.

در روی این تانک می توان توپهای با کالیبر بزرگ مانند 135-140- 152میلی متری هم نصب و استفاده کرد ،در روی برجک تانک تیربار 12.7 میلی متری "کرد" نصب گردیده که کنترل آن از داخل تانک و توسط اپراتور صورت میگیرد .

برای پنهان شدن تانک در مناطق جنگی از دید دشمن مهندسان کارخانه تانک را مجهز به راکتهای 81 میلی متر 902b دودزای مدل "توچا" کرده اند.
سیستم حرکتی تانک T-95مجهز به موتور 12 سیلندر X شکل دیزل و یا می توان از موتورهای توربین جت استفاده که به این تانک سرعت زیاد و قدرت مانور بالایی در میادین نبرد و جنگ میدهد.

 

مشخصات تانک روسی جدید T-95  :
وزن( تن) 50-30
سرنشین3-2 نفر
ارتفاع (متر)2
طول (متر) نامشخص
عرض(متر) نامشخص
موتور 12سیلندر X شکل دیزل به قدرت 1650 اسب بخار و یا توربین جت به قدرت 1800-1500 اسب بخار
اسلحه توپ کالیبر152میلی متری GSP-NP با 40 گلوله
ماکزیمم سرعت 80 کیلومتر در ساعت در جاده های  شوسه و 50 کیلومتر در زمینهای ناهموار
برد مفید (کیلومتر) 500
تیربار 7/12 میلیمتری کرد(KORD)
نارنجکهای دودزا 81 میلی متر 902b مدل "توچا"
مقدار فشار شنیهای تانک در روی خاک 0,9 кg/см². (900گرم در سانتی مترمربع)

( تصویر بالا موتور 12 سیلندر دیزل X شکل با قدرت 1650 اسب بخار تانک T-95 را نشان میدهد )

 

( تصویر بالا  تانک مدرن وقدرتمند T-95 را نشان میدهد )


 


منبع:http://irartesh.ir



:: موضوعات مرتبط: تانک ها , ,
:: برچسب‌ها: تانک روسی جدید T-95 یا اسم عقاب سیاه ,
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
نویسنده : admin
تاریخ : دو شنبه 4 خرداد 1394
مشخصات کامل انواع تانک های ذوالفقار

به گزارش گروه دفاع و امنیت مشرق زمین، تانک یکی از مهمترین ادوات در رزم های زمینی به حساب آمده و به نوعی از زمان جنگ دوم جهانی تا به امروز به عنوان یکی از اهرم های تاثیر گذار در تعیین نتیجه نبرد به حساب آمده است. در کشور ما ایران تلاش ها برای طراحی و ساخت یک تانک بر مبنای دانش و توان بومی از اوایل دهه 1370 شمسی آغاز شده و تانک ذوالفقار 3 امروز به عنوان محصول نهایی این پروژه به نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران تحویل داده شده است.

شاید بتوان طرح " تانک ذوالفقار " را یکی از طولانی ترین پروژه های تاریخ دفاعی ایران به حساب آورد که هم اکنون پس از گذشتن حدود دو دهه به نتیجه رسیده است. تا به امروز 3 مدل از این تانک معرفی شده است که البته مدل اصلی که در آینده به عنوان تانک اصلی نیروهای زرهی ایران وارد عمل می شود تانک ذوالفقار 3 خواهد بود.

بر اساس اسناد رسمی، در سال 1375 شمسی اولین مدل از تانک ذوالفقار به صورت علنی رونمایی شد.


تانک ذوالفقار 1


از نظر ظاهری باید به این نکته اشاره کرد که در طراحی این تانک از همان ابتدا از بحث طراحی برجک گنبدی شکل که بیشتر در تانک های روسی استفاده می شود دوری شده و طراحان سعی کرده بودند تا از طرح های دیگر در این بخش الگو بگیرند.

بیشتر کارشناسان غربی معتقد هستند که ذوالفقار 1 بیشتر طرحی بر اساس تانک قدیمی " ام 60 " ساخت آمریکا بوده و طراحان ایرانی در این بخش آنچنان به دنبال طرح های متفاوت نرفته اند. باید توجه داشت که به دلیل مسائل امنیتی، پروژه ذوالفقار همواره در هاله ای از ابهام قرار داشته و اطلاعات دقیق و مشخصی در بحث مشخصات و مختصات آن از طرف منابع رسمی وجود ندارد. لذا در این گزارش سعی شده است تا از اعداد و ارقام تخمینی و گمانه زنی های تخصصی اعلام شده در فضای رسانه ها استفاده شود.

تانک ذوالفقار 1 یک حرکت  ابتدایی در بحث طراحی و ساخت تانک به حساب می آید که به متخصصان داخلی این امکان را داد تا با بهره گیری از یک طرح ساده به بسیاری از دانش های پایه و کلی در بحث طراحی تانک برسد. باید گفت که به نظر سلاح اصلی تانکهای سری ذوالفقار توپ های 125 میلی متری بدون خان مدل " 2A46 " ساخت روسیه است.

با کمی انحراف از بحث اصلی باید گفت که ایران در سالهای پس از اتمام جنگ تحمیلی و به منظور تامین فوری نیازهای زرهی خود اقدام به تولید تحت امتیاز تانکهای سری " تی – 72 اس " کرد. از همین طریق دانش مربوط به طراحی و ساخت این توپ به کشور منتقل شد. باید گفت که این توپ از دهه 1960 میلادی و بر روی تانکهای سری تی 64 وارد خدمت شده و تا به امروز به عنوان سلاح اصلی تانکهای روسی مورد استفاده قرار می گیرد.


تانک ذوالفقار 2


این توپ یکی از اولین توپهای جهان مجهز به سیستم گلوله گذاری خودکار به شمار می آید که می توان با کمک آن خدمه تانک را در حد 3 نفر نگاه داشت. گستره قابل توجهی از مهمات هدایت شونده و غیر هدایت شونده توسط این توپ قابل استفاده است. مهمات ضد تانک شدید الانفجار، مهمات ضد زره با باله ثابت شده و موشکهای هدایت لیزری سری " AT-11 " از جمله این مهمات هستند. با استفاده از این مهمات هدایت شونده می توان با اهدافی در فاصله 4 کیلومتری درگیر شد. این توپ دارای نرخ آتشی در حدود 4 تا 6 گلوله در دقیقه است.

در بحث سلاح های ثانویه ذوالفقار از یک قبضه تیربار سبک ام ژ – 3 با کالیبر 7.62 میلی متری و دو قبضه مسلسل سنگین 12.7 میلی متری سری "دشکا" بهره می برد.

 

برای دیدن ادامه مطالب و عکس های بیشتر به ادامه مطلب مراجعه کنید.....


 



:: موضوعات مرتبط: تانک ها , ,
:: برچسب‌ها: مشخصات تانکهاس ذوالفقار ,
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
:: ادامه مطلب
نویسنده : admin
تاریخ : دو شنبه 4 خرداد 1394

صفحه قبل 1 صفحه بعد